.

2012-08-22
10:58:00

Han som inte får nämnas vid namn vill bli frikänd!
Jag läste för några dagar sen en artikel i Aftonbladet. Klicka här för att läsa den. 
I kretsar av Beatles/Lennon-fans är att nämna namnet på Johns mördare ungefär som att säga Voldemort i Harry Potters värld, så jag kallar honom helt enkelt för MDC som är hans initialer.
Varför jag gör detta är ju att han enligt egen utsago sköt John dels för att han tyckte John var fejk och ”en äcklig hippie” och dels för att han själv ville bli känd och beundrad för att han räddat oss andra. Mannen var helt enkelt mentalt sjuk. Han förtjänar helt enkelt inte att vara en  känd person, det enda han har gjort är att sprida sorg och hat. Han inspirerade ju även den man som i slutet på 90-talet bröt sig in hemma hos George Harrison och försökte döda honom. George överlevde dock, mycket tack vare hans fru som gick till attack, men några år senare dog ju George i cancer.
 
Nu ska MDC i alla fall lämna in ännu en ansökan om frigivning. Detta sker ungefär vart annat eller vart tredje år.
Jag ser det faktum att han tror för ett ögonblick att han skulle vara säker på ”utsidan” som ett tecken på att han fortfarande är mentalt sjuk, eller i alla fall lider av grava vanföreställningar.
Visst, han kan få ett nytt namn, och visst, han kan genomgå plastikkirurgi i ansiktet, men förr eller senare kommer någon läcka vem han egentligen är och var han befinner sig (kanske någon fd hippie som blivit polis på gamla dar) och då kommer han bli mördad.
Jag är ingen förespråkare av våld alls, men den här människan sköt John i ryggen. Det fegaste viset att gå till väga om man nu skulle vilja döda någon. Ingen kan försvara hans handlingar, att ta en annan människas liv är oförlåtligt.
Men om någon hade ihjäl honom skulle jag inte sörja.
 
Jag vet att det i mångt och mycket var psykvården som misslyckades i stora mått i detta fall, för han var väldigt sjuk. Det är en orsak till hans handlingar, men absolut inte en ursäkt.
Och kan man någonsin bli helt frisk från den typen av psykisk sjukdom?
Vad är det som säger att han inte kommer sluta medicinera när han väl är frisläppt, se bilder på Johns söner (som är väldigt lika honom, framförallt Julian som John fick med sin första fru) och få för sig att dom måste dö för att dom liknar sin far?
Eller att han ger sig på Yoko? Eller Paul och Ringo?
 
Varje gång jag hör att han ska upp för rätten och diskutera frigivning får jag ont i själen. Jag är ett så stort fan att det räcker att jag tänker på hur John dog för att jag ska börja gråta.
Och tänker mycket på Cynthia, Julian, Yoko och Sean. Undrar hur dom känner.
Yoko har sagt att hon förlåtit MDC, men jag tror ändå hon, som ju var närvarande när skotten föll, skulle vara mycket rädd om han släpptes ut. Det skulle jag vara.
 
Men han kommer troligen aldrig släppas ut. Kanske när han är så gammal så han inte kan ta sig någonstans utan färdtjänst, men inte förr.
För att förhindra att våldet fortsätter, jag tror inte John skulle vilja att ett fan mördade för hans skull, och för att hålla MDC säker så får han nog sitta kvar där han sitter.
För annars, om han släpps ut senare i veckan så kan jag bara citera John ”Instant Karma is gonna get you. Gonna knock you right on the head, you better get yourself together. Pretty soon youre gonna be dead ”
 
 

Kommentar:
#1: Felicia

Hejsan, skulle du kunna vara så underbart snäll att länka detta inlägget? Skulle uppskattas till tusen!
Måste fortfarande säga att du skrivet hur bra som helst.!

http://trueefil.bloggplatsen.se/2012/08/31/8552280-insamling-ge-vad-du-vill/

Svar: kul att du gillar bloggen, men vill du länka till din så gör det i fältet där det står att man ska ange hemsida/blogg, inte i kommentarerna, för det är spam i mina ögon å då publicerar jag det inte!
Thina

2012-09-01 @ 11:30:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: