.

2013-09-21
04:22:00

En naken kropp är inte hela världen.

Efter mitt förra inlägg om Jan Rippe fick bloggen en stor uppsving i dels gamla läsare som hittade tillbaka, dels nya som upptäckte den. Nästan lite som när Stefan Sundström länkade hit.

Så jag tänkte att nu när så många har den i sitt medvetande skriva om något som gjorde mig mycket glad tidigare i somras, som jag tänkt skriva om ändå alltså.

Nämligen Amanda Fucking Palmer!  Ni som har hängt med ett tag i bloggen eller ni som känner mig personligen vet ju att jag älskar den kvinnan. Hon är i mina ögon the bees knees. Rolig som fan, modig, klok, vacker, sexig och helt underbar.

Det är lite sådär att jag inte vet om jag vill vara henne eller om jag vill ha sex med henne. Lite både och tror jag.

Hur som helst, hon var på någon festival i England där tidningen Daily Mail (vet inte om den är som typ Aftonbladet eller Hänt Extra, i ärlighetens namn så är ju inte skillnaden så stor) tyckte att dom inte skulle skriva om hennes musik, utan valde att istället skriva en hel artikel om det faktum att hennes ena bröst halkade ut ur Bhn.

 

 

 

Ja men titta det var väl roligt? Dessutom är det något som alla kvinnor vet händer rätt så ofta, speciellt om man rör mycket på sig och svettas, vilket hon troligen gjort där på scen. Dessutom är jag en av dom som tycker att det finns värre saker än en naken kropp att förfasas över. Alla är vi nakna under våra kläder. Det är inte så farligt så man måste sätta morgon-kaffet i halsen!

Och en vanlig liten kvinnlig musiker, eller skådespelerska kanske skulle gå hem och gråta över det, men inte AFP inte!  Hon jobbade innan hon blev musiker som levande staty och har gjort en del saker sen hon blev musiker som för tankarna lite till Andy Warhols Factory. Fast utan drogerna.

Tex har non vid minst ett tillfälle näckat och låtit hennes fans skriva på henne, som ni kan se här:

 

 
 

För att inte tala om musikvideos som hon näckat i (en av dom blir avslutning) Hon har ingen fotomodells-kropp, hon rakar sig inte och det spelar ingen roll!

 

Så vad gör då denna fantastiska kvinna när hon blir förlöjligad av Daily Mail på det viset? Hon skriver ett brev till dom å framför det i form av en vals såklart! Hon går ut på scenen i en kimiono och börjar sjunga. Vid angiven plats i texten drar hon av kimonon och fortsätter sjunga sången helt naken.

Vilket får mig på så gott humör. Jag skrattar och önskar att alla kvinnor kunde vara lika modiga som hon, att småtjejer kunde ha fler förebilder som hon.

Jag hade ju Nina Hagen som förebild när jag var riktigt ung, sen kom Bikini Kill, Le Tigre, Peaches osv, så jag har klarat mig rätt fint, men om denna kvinna fanns när jag var 15 skulle jag klarat mig ännu bättre! Ord kan liksom inte beskriva hur mycket jag älskar denna kvinna! Hon är underbar!

Ni får leta upp youtube-länken själv, eftersom det finns flera olika i varierande kvalité. Men ni får texten samt en bild:

 

Dear Daily Mail,
It has come to my recent attention
That me recent appearance at Glastonburyfestivals kindly received a mention
I was doing a number of things on that stage up to and including singing songs (like you do…)
But you chose to ignore that and instead you published a feature review of my boob

Dear Daily Mail,
there’s a thing called a search engine: use it!
If you’d Googled my tits in advance you’d have found that your photos are hardly exclusive
In addition you state that my breast had escaped from my bra like a thief on the run
How do you know that it wasn’t attempting to just take in the RARE British sun?

Dear Daily Mail,
It’s so sad what you tabloids are doing
Your focus on debasing women’s appearances ruins our species of humans
But a rag is a rag and far be it from me to go censoring anyone OH NOO
It appears that my body – it appears that my entire body is currently trying to escape this kimono…

 

Dear Daily Mail,
You misogynist pile of twats
I’m tired of these baby bumps,vadge flashes, muffintops
Where are the newsworthy COCKS?
When Iggy or Jagger or Bowie go shirtless the news barely causes a ripple

Blah blah blah feminist blah blah blah gender shit blah blah blah
OH MY GOD NIPPLE

Dear Daily Mail,
You will never write about this night
I know that because I’ve addressed you directly I’ve made myself no fun to fight
But thanks to the Internet people all over the world can enjoy this discourse
And commune with a roomful of people in London who aren’t drinking Kool-Aid like yours

And though there be millions of people who’ll accept the cultural bar where you have it at
There are plenty of others who’re perfectly willing to see breasts in their natural habitat

I keenly anticipate your highly literate coverage of upcoming tours

Dear Daily Mail,
UP YOURS.

 

Detta finner jag helt underbart och jag känner i hela kroppen hur mkt jag älskar denna underbara kvinna!
 Ni kan Youtube-söka "Dear daily mail" om ni vill se videon (det skulle jag vilja iaf haha)

Men ni ska få några andra videos av henne där ni dels ser styrkan, humorn, charmen och allt som får mig att älska den kvinnan. Och som vanligt, lite sång lite dans lite naket...

Men kolla upp den kvinna och hennes musik, ni kommer inte ångra er!

 

Amanda Palmer & The Grand Theft Orchestra “Do It With a Rockstar” (FULL UNCENSORED - NSFW) from Amanda Palmer on Vimeo.

Taggar: amanda palmer, dear daily mail, feminism, könsroller, musik, naken kvinna, skandal;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: