.

2012-07-23
01:41:17

I have taken a lover!
Har alltid velat säga det. Även om lover är att ta i.
 
Varning: detta inlägg berör mänsklig sexualitet mer än något jag tidigare skrivit. Så vill ni inte veta så kan ni sluta här.
 
Har ju inte haft ett riktigt förhållande sedan det tog slut med hon som jag valt att i bloggen kalla Jonas.
Efter det förhållandet trasades det lilla självförtroende jag hade i trasor. Samt att jag gick upp mkt i vikt. Inga förhållanden, men heller inte direkt så mkt sex. Jag har helt enkelt fått ta tag i den grejen själv.
 
Men har en manlig bekant som jag vet varit tänd på mig i många år. Och jag vet att han gillar lite mer omfångsrika tjejer så att säga. Så fick ett infall att om jag ska hitta tillbaka till min egen sexualitet så måste jag sätta fart nu. Och varför inte börja med någon jag redan vet är tänd på mig.
 
Jag är inte så jätte-attraherad av honom egentligen, och jag föredrar ju som sagt kvinnor, men i det skicket jag är nu skulle jag aldrig våga försöka mig på någon som jag tycker är sanslöst vacker. Är på tok för rädd för att bli avvisad. Men den här killen, vi kan kalla honom Fredrik, är ju en bekant/vän som är snäll och dessutom inte känner han måste hävda sig om det är en kvinna (dvs jag) som ställer krav och sätter upp regler.
 
Samtalet gick ungefär såhär:
jag: är du singel?
Fredrik: ja
jag: är du ännu tänd på mig?
Fredrik: ja
jag: känner du för att boka en båtbiljett och komma hit och göra något åt det?
Fredrik: ja!
Jag: bra. Men inget analsex! Och detta betyder inte att jag är kär, det betyder inte att vi kommer bli ett par. Jag är bara trött att pilla på mig själv. Fattat?
Fredrik: det är okej
jag: och du får sova på soffan. Jag kan inte sova om det är en till person i min säng!
Fredrik: ja, det är okej
jag: bra! Kolla upp tiderna på destination Gotland. Är upptagen hela denna vecka, men sen är det fritt fram. Fredrik: okej
jag: ta med kondomer och glidmedel, vi ska inte starta någon liten familj.
 
 
Och det var typ hela samtalet. känner mig lite som Miranda i Sex and the city!
 
Såhär kan det alltså gå till när en kvinna med Aspergers tröttnar på att onanera. Ni kanske tycker att jag är kallhjärtad, är jag det? Är inte kär i killen, har aldrig varit det, och det gjorde jag klart för honom på en gång. Har haft kk-förhållanden förr som inleds på samma basis och det har funkat bra.
 
Ska även förklara min diagnos för honom. Så han inte tar saker för personligt.
 
Är imponerad över mig själv. Att jag tog kommandot. Att jag är den dominanta. Kanske beror det på att jag vet var jag har honom, eller så har jag blivit starkare sen allt kaos med Jonas. Ni som läst hela bloggen, vad tycker/tror ni?

Kommentarer:
#1: Noja

Så jävla härligt att läsa! Fortsätt så! :D (för det känns som att denna person är lite mera "du")

Och grattis! :)

2012-07-25 @ 14:01:33
#2: Lena punk

Käraste vän! :)
Jag tycker du gör helt rätt eftersom det känns rätt för dig! Jag har själv valt att bara ha KK-förhållanden tidigare i mitt liv då jag bla inte orkade med seriösa relationer...det är inget fel i det!
Det finns ingen skam i att njuta sexuellt hur det sedan än ter sig och är båda parter öppet ärliga med att bara ha en kk-relation så är väl det bara bra och förhoppningsvis berikar det båda!
Det är dock synd att du ska behöva ha så dåligt självförtroende pga allt dåligt som hänt i ditt liv med tex destruktiva förhållanden och relationer!
Jag tycker att du är underbar och fin som du är och det skulle jag tycka vare sig du är lite omfångsrik eller något mer mager...i mina ögon spelar sånt ingen roll för du är ändå en unik skönhet i mina ögon!
Jag önskar dig all lycka med allt! <3

Kramar Lena

2012-07-25 @ 20:08:51
#3: Johan

läser bakåt, måste kommentera den här!
Absolut klockrent hanterande av det! Jag hoppas att det gick bra också!

Svar: haha, tack. men näe, det rann ut i sanden. kom fram till att jag nog inte ville ha honom, innerst inne, så jag stoppade det innan det blev katastrof. å känner jag honom rätt kanske han skulle få för sig att bli kär i mig igen. :/
Thina

2013-08-14 @ 14:32:53
#4: Stenson

Lovely!

Svar: ja, man får ju vara tydlig från början lixom. annars kan det bli fel
Thina

2013-08-14 @ 18:34:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: